Pages

Dec 17, 2011

MoToSikaL ;D

Assalam, :) key, kali ni saya nak cerita pasal motosikal pulak, Azam tahun baru ni (Tahun 2012 ), saya nak ambik lesen motosikal, dan kalau bole, ambik lesen kereta sekali.. Tapi sebelum tu, kna cari kerja dulu, cari duit.. hihi.. 

Sebenarnya, sebelum ni, saya memang penah belajar bawa motosikal, tu pun bapak saya yang ajar,, tapi x juga paspas.. terutama part bila nak tekan brek ni.. Adik saya sekejap ja belajar dah dapat bawak motosikal, sekarang ni, sdah ada lesen motosikal, tahniah beb. Saya jak yang mase ketinggalan.. hmmm.. Pernah sekali saya cuba2 bawak motosikal keliling kampung.. HAMPIR2 nak masuk kedai runcit, dah lah bawa adik sekali kat belakang.. Nasib baik xda apa2.. Lepas kjadian tu, saya dah xda lgi cuba2 nak bawak motosikal.. 

Saya selalu bayangkan, saya bawak motosikal (Skuter :P) ulang alik dari tempat belajar ke rumah, macam gamba sebelah tu.. InsyaAllah impian akan menjadi kenyataan, akan ku usahakan... Lagipun saya dengar skuter lebih senang lagi nak bawak berbanding dengan motosikal lain (pendapat orang la..),, 

Kepada yang sudah pandai bawak motosikal tu jangan lah ikut aksi seperti gambar sebelah kiri ni, Seronokkan, walaupun mengorbankan nyawa kamu orang dan pengguna jalan yang lain.. Renung2 kan.. 


No comments:

Post a Comment