Pages

Dec 16, 2011

DoRaEmOn.. :P


Assalamualaikum, tajuk entri kali ini ialah doraemon.. Sebenarnya saya dah minat gila dengan ini punya kartun ooo,, tengok kesah ni dari kecik hingga dah besar sekarang ni, xjemu2 walaupun kadang2 berulang kali tengok.. itulah aura doraemon.. hihi.. 

Ni nak crita ckit pasal sejarah doraemon ni,, adik2 nak ambik SPM ni, pelu tau ni  sedikit sebanyak sejarah doraemon.. he2.. 

Sebenarnya doraemon ialah sebuah animasi yang dikarang oleh Fujiko. F. Fujio sejak tahun 1969 lagi. Sebenarnya doraemon ialah sebuah robot kucing berwarna kuning, ada telinga tau..Meow.. berBezakan dengan doraemon sekarang, Sekarang doraemon warna biru, dan xda telinga.. :) 




Nak tau tak kenapa doraemon xda telinga,,, Sebab telinga doraemon telah digigit robot tikus hingga lenyap,, huhu kesian.. Ish2.. sebab tu lah doraemon takut sangat dengan tikus.. boleh pengsan hihi..


Selepas itu, doraemon pun menangis,, uwak uwak.. air mata dia berlinangan sehingga warna badan dia berubah dari yang warna asal iaitu kekuningan ke kebiruan pulak..


Lepastu, jadi lah doraemon seperti doraemon sekarang ini.. TADA!!- comelkan.. hihi :)





No comments:

Post a Comment