Pages

Dec 17, 2011

AlamaK!! Uban!! O.O


* Note; Bukan saya punya yer ~
Assalamualaikum,, Hai, apa khabar? hari ni saya nak cerita pasal UBAN.. terus terang saya nak bagi tau ni, sbnrnya saya pernah ada uban di kepala,, Itupun adik saya yang jumpa,, masa tu, kalo xsilap, ketika saya berumur 16 tahun,, nak SPM hihi.. Xtaula apa punca dia, mungkin nak menyedarkan yang saya ni suda tua,, keh keh keh, dan perlu bnyak2 kan amalan di dunia... :)

Kalau zaman dulu2, memang normal lah (lumrah alam) uban akan muncul waktu usia tua (atuk nenek), tapi zaman sekarang ni zaman dah maju termasuk lah uban (uban pun nak maju jugak, hi2).. Uban zaman sekarang ni, dia siap serang kat kepala orang muda2, sekitar umur belasan tahun lagi..bergantung pada individu masing2,  hmmmmmm, 

Sebenarnya banyak faktor yang mnyebabkan uban ni,, apatah lagi dizaman sekarang ni,, Salah satu nya ialah stress, pengaruh aktiviti harian kita, faktor pemakanan, salah guna produk syampu (alahan), dan faktor genetik.. 

Jadi, kesimpulannya.. sentiasa menjaga kesihatan, xkiralah sihat kepala, sihat badan, sihat otak, sihat persekitaran, sihat iman,apa2 jak la, janji ada perkataan sihat.. :)



* Gambar di sebelah ni xda kaitan dengan uban ya, saja ja letak.. :P

No comments:

Post a Comment