Pages

Apr 25, 2012

KeRjA!!!

Assalamualaikum!! Sidang pembaca sekalian.. Ceyy.. hehe.. hmm.. 1st skali saya nak minta maaf sebab membiarkan blog ini terbiar begitu sahaja.. da bersawang da.. Bz maa.. tengah cari kerja ni.. huhu.. Skang ni saya sudah berubah dari status sebagai seorang student kepada status penganggur atau bahasa yang sopan lagi pencari kerja yang berjaya.. hmmm.. 

Tak dpt nak d nafikan memang bnyak teknik saya guna utk mencari kja ni.. yg penting kena salu update laa.. dgn iklan jwtan kosong terkini.. Saya tinggal kat Sarawak, jadi saya salu beli news borneo post selain dari utusan Sarawak.. Kat ctu memang bnyak jwtan kosong terkini yg diiklankan.. pastu.. saya salu o9.. saya salu o9 kat web vacancy sarawak, myadha.blogspot.com, mudah.my, jobsmalaysia, jobstreet, e-rectruitment, malaysiancareer info, dll.. Selain itu, saya ada hantar resume direct kat mana2 badan kerajaan, slain dari swasta.. dan sekarang ni tinggal berdoa je lah.. selain dari truskan usaha mencari pekerjaan ni.. 

Kita xtau rezeki kita kan.. Cuma Tuhan ja yang tau.. Kita hanya mampu berdoa dan berusaha ja. Semoga semua urusan pekerjaan kita dipermudahkan.. Amin.. 

No comments:

Post a Comment